30 September 2011

Panduan Asas SEO

Friday, September 30, 2011 | 0Comments |
Panduan asas seo ok? disini aku cuba sampaikan sesuatu yang paling penting sebagai panduan asas untuk seo blogger dari blogspot secara am dan umun pada blogger dari platform lain untuk memikat kedudukan entri berada di top 10 google.

Jika kita berminat belajar seo blogspot !! juga lain platform, sebelum melangkah lebih jauh mempertajamkan teknik dengan pelbagai inisiatif. Adalah lebih elok kita tahu perkara paling asas untuk di jadikan panduan setiap masa agar lebih lengkap teknik yang kita ada dengan tidak mengabaikan panduan paling asas dalam seo.

Panduan Asas Seo Paling Penting

  1. Kualiti On Page diutamakan bukan kuantiti entry adalah paling asas bagi seo.
  2. Kuantiti dan kualiti backlink keduanya amat penting dalam seo.
  3. Perubahan algoriotma google dalam seo.

Kualiti on page vs kuantiti entry dalam seo

Google tidak mementingkan frequency update dan kuantiti entry sesebuah blog untuk lebih di utamakan. Apa yang lebih penting di sini adalah kualiti on page sesebuah blog.

Kualiti On Page

Panduan asas seo untuk kualiti onpage sebenar merngkumi apa jua yang yang ada di blog kita. Dari lah mesej yang di sampaikan hingga lah ke struktur penulisan kita. Malah blog yang mempunyai susun atur yang betul akan lebih di utamakan. Sebagai contoh meta tag dan heading yang tepat pada homepage dan single post, kelajuan loading blog dan ratio susun atur sidebar dan lainya. Contoh terbaik ; Facebook memiliki pagerank 10/10 (prefect) sebab populariti yang di miliki. Di laman tersebut terdapat pelbagai post, tapi agak jarang mana-mana keyword di menangi oleh facebook di SERP google bukan? score website ni amat buruk sebenarnya di mata crawler (tak percaya check sendiri facebook guna tool seo).
Take note : kualiti entri bukan di nilai dari bilangan perkataan atau aksara. Tapi relevantajuk dengan content juga bernilai apa yang di berikan seperti dah di jelaskan di entri panduan teknik seo asas lepas. Relevan!!

Kualiti dan kuantiti 2 faktor perlu di pandang

Backlink adalah populariti dalam  asas seo !! bukan menjadi mitos lagi dalam teori kerana pelbagai kajian webmaster telah membuktikan backlink sangat memberi impak mengganjakkan sesebuah entri. Jangan hairan jika korang memiliki backlink beribu tapi kurang nampak berkesan jika backlink itu sendiri kurang berkualiti. Backlink paling berkualiti pada aku adalah anchor text link yang tepat (relevan) dan teknik kita membuatnya nampak natural. Backlink tidak berkualiti boleh menjatuhkan reputasi.

Perubahan Algoritma Google Dalam Seo

Google boleh di katakan google king of search engine. Mereka memang nak menjadi no.1 dengan meningkatkan kualiti saban waktu. Saban waktu juga akan ada perubahan algoritma google dalam index engine dia tu sebab mereka nak kekalkan no.1 dengan kualiti servis. So apa yang penting di sini kualiti. Pastinya teknik seo juga ada perubahan mengikut peredaran. Aku bagi bukti, beberapa tahun lepas jika kita menulis entry denganbanyak sangat kata kunci float, entry itu tidak mustahil boleh mendapat top 10 di google. Kini tidak, perubahan algoritma google sudah mengubah semua itu demi kualiti. Kerana tidak ingin user dari search engine tertipu dengan teknik seo blackhat itu (teknik lama). "Seo sentiasa berubah" adalah keyword yang perlu dijadikan panduan paling asas untuk seo.

No comments:

Post a Comment

Everyday in every way, think what you need and tell what you think ...

Bumble Bee Tuna

Started since 23/24 Jul 2011